Czy jeszcze warto kupić O1?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy jeszcze warto kupić O1?

    Wy nie macie w nocy co w domu robić :?: :shock:
    A ja dzisiaj obejrze świętego :szeroki_usmiech

  • #2
    Czy jeszcze warto kupić O1?

    Witam was serdecznie. Mam na imię Artur pochodzę ze Szczecina. Z Octavią już jestem związany przez dziewczynę, która jeździ jako doradca handlowy i leasinguje O2 Elegance TDI105 Rozważam jednak wymianę swojego autka (aktualnie Renault Megane 1,4 16v rocznik 2000) na Octavię. U jednego z odwiedzonych dealerów zaoferowano mi kupno testowej Octy 1 w wersji Ice Plus z silnikiem 1,6 MPI 102KM za dość korzystną imo cenę 48 K PLN na wiosnę przyszłego roku.. w związku z tym chciałbym się podzielić z Wami swoimi wątpliwościami - czy warto jeszcze inwestować w nową "jedynkę"? Czy 1,6 MPI nie okaże się paliwożernym smokiem, szczególnie w zestawieniu z Climatornicem? Według cennika różnica w O1 pomiędzy 102MPI a 101TDI z tym samym wyposażeniem to 10 tys złotych(!) przy moich przebiegach rzędu 18-20,000 rocznie i aktualnych cenach ON mogę chyba ze spokojem myśleć o zakupie wersji benzynowej? poradźće coś - kusi mnie ta Octavia, jeździłem nią już kilka jazd testowych.. choć te ciągłe opinie o małej ilości miejsca z tyłu.. (mam nadzieje, że ma go jednak więcej niż Meganka )

    Komentarz

    • marnik79
      Drive
      • 2006
      • 76

      #3
      Zamieszczone przez Artooro
      czy warto jeszcze inwestować w nową "jedynkę"?
      A co masz na mysli pisząc "jeszcze"? Auto nie jest przestarzałe, nie wyszło z produkcji więc nie przejdzie do lamusa lada dzień. Benzyniaki palą tyle co inne, diesel jest oszczędny, miejsca z tyłu faktycznie mało (szerzej, ale może krócej niż w megance). Auto kwestia gustu. A co masz w alternatywie inwestycji?
      Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
      Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Artooro, to prawda mało jest miejsca na nogi szczególnie osobie siedzącej po środku (wina wysokiego tunelu środkowego) w renault jest to lepiej rozwiązane .
        O1 to dobry samochód ma owszem zawieszenie które troche dobija na dołach ale spoko dasz radę . Te 1.6 hmm jeśli lubisz czasem sobie przycisnąć to polecam albo
        1.9 TDI 101 km albo 1.8 T 150 km jedyne słuszne silniki do tego samochodu
        Zamieszczone przez Artooro
        w O1 pomiędzy 102MPI a 101TDI z tym samym wyposażeniem to 10 tys złotych(!) przy moich przebiegach rzędu 18-20,000 rocznie i aktualnych cenach ON mogę chyba ze spokojem myśleć o zakupie wersji benzynowej? poradźće coś - kusi mnie ta Octavia, jeździłem nią już kilka
        Hmm my kupiliśmy TDI ze względu na frajdę z jazdy a nie oszczędność :szeroki_usmiech Jednym słowem kupować a co to już sam wybierzesz . Pzddr
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • brutus
          Rider
          • 2006
          • 329

          #5
          tak jak pisze ziomal TDI nie dlatego że oszczędne ale dlatego że daje frajde z jazdy i napewno dzięki elastyczności jest bezpieczniejszy.
          OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

          Komentarz

          • paf
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3140

            #6
            Artooro, luknij w tematy







            Dla większości z nas odpowiedź jest taka:

            1. Za dobrą kasę Octavia 1 tak
            2. Jak można to TDI
            3. Jak można to O2

            wszystko zależy od kasy ale i w 1.6 102KM będziesz pewnie bardzo zadowolony

            Komentarz

            • NEOrADEk
              L&K
              • 2005
              • 1469

              #7
              Zamieszczone przez paf
              ale i w 1.6 102KM będziesz pewnie bardzo zadowolony
              Potwierdzam, chociaż nie daje możliwości do dłubania to jeździ całkiem dynamicznie i spala umiarkowanie.
              Kupować, kupować ale popytaj trochę w salonach o demo O2.
              Pozdrawiam
              O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
              "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


              Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

              Komentarz


              • #8
                Re: hmm. Czy jeszcze warto?

                [quote="Artooro U jednego z odwiedzonych dealerów zaoferowano mi kupno testowej Octy 1 w wersji Ice Plus z silnikiem 1,6 MPI 102KM za dość korzystną imo cenę 48 K PLN na wiosnę przyszłego roku.. )[/quote]

                48000 zł za testową Octavię I z silnikiem 1,6 i jeszcze czekać do wiosny? :shock: :shock:
                Przecież to jest masakra cenowa!!!

                Komentarz

                • Zibi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 491

                  #9
                  Ze wzgledu na miejsce pracy obilo mi sie kilka razy o uszy jak sa traktowane auta testowe i demowki i raczej nie podszedlbym do takiego auta bez duzego (ok 20%-25%) upustu.

                  Pozdrawiam
                  Zibi

                  Komentarz

                  • Urko
                    Classic
                    • 2006
                    • 21

                    #10
                    Re: hmm. Czy jeszcze warto?

                    [quote][quote=Kaszana]
                    Zamieszczone przez "Artooro U jednego z odwiedzonych dealerów zaoferowano mi kupno testowej Octy 1 w wersji Ice Plus z silnikiem 1,6 MPI 102KM za dość korzystną imo cenę 48 K PLN na wiosnę przyszłego roku.. )[/quote
                    48000 zł za testową Octavię I z silnikiem 1,6 i jeszcze czekać do wiosny? :shock: :shock:
                    Przecież to jest masakra cenowa!!!
                    I mnie się tak zdaje ...., że masakra. Pamiętajmy jak się traktuje testowe auta, rózni ludzie, na zimnym silniku ile fabryka dała ...
                    Mam O1 od 1,5 r (z salonu) i wydaje mi się że teraz to bym kupowal za te same pieniądze np 2-3 letniego Pasata.
                    Urko

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam ponownie - dzięki za liczne odpowiedzi.
                      - dlaczego MPI, a nie TDI czy 1,8T - otóż dlatego, że kupując demo/testówkę niestety nie mam możliwości wyboru wersji silnikowej. Kupuję to, co dealer akurat posiada i udostępnia do testów. Róznica zaś między demo 1,6 MPI, a cennikowym 1,9TDI sięga 14,000.. Zaznaczam, że nie jestem przygotowany finansowo na większy wydatek - kwota którą mogę przeznaczyc na testówkę to już górny pułap moich możliwości.
                      - co do traktowania auta testowego - nie zauważyłem, żeby testówka O1 była jakoś szczególnie mocno użytkowana - zainteresowanie tym modelem jest już dość nikłe, sam dealer przewiduje ze auto przy sprzedaży powinno mieć ok 1,5 - 2 tys km. Kilka razy sprawdzałem wieczorami, czy w niedzielę - auto stoi na parkingu, czyli nie jeździ nim prywatnie nikt z personelu salonu. Zresztą nawet w przypadku krewkich klientów "butowanie" zimnego silnika w przypadku wersji wolnossącej jest chyba mniej szkodliwe niz w doładowanej?
                      - osiągi - w porówaniu z 95km w Megance, te 102 w Ostavii zachowują się podobnie - przynajmniej na jeździe testowej z 3 osobami nie miałem wielkich trudności z wyprzedzaniem czy szybkim osiąginęciem prędkości ponad stówę - jeżdżę dość spokojnie, głównie miasto i czasem traskę Meganka pali mi na letnich gumach średnio 6,2 - 6,5l. Mam nadzieję, że jeżdżąc "na komputerze" można rozsądnie ograniczyć spalanie również w O1 MPI?

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Artooro
                        Mam nadzieję, że jeżdżąc "na komputerze" można rozsądnie ograniczyć spalanie również w O1 MPI?
                        wszystko można :szeroki_usmiech
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          a jaka jest cena katalogowa tej wersji ICE PLUS(bo jakos na stronie takiej nie widze)??
                          masz moze dokladna specyfikacje wyposazenia?? climatronic.. ale co jeszcze??
                          rozumiem, ze to jest rocznik 2006
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Czy jeszcze warto kupić O1?

                            Zamieszczone przez Artooro
                            poradźće coś - kusi mnie ta Octavia, jeździłem nią już kilka jazd testowych.. choć te ciągłe opinie o małej ilości miejsca z tyłu.. (mam nadzieje, że ma go jednak więcej niż Meganka )
                            Muszę Ciebie zmartwić: przed Octavią miałem Megane i jednoznacznie Octavia ma mniej
                            miejsca z tyłu.
                            Tu nie potrzeba "nadziei", sprawę można załatwić banalnie - sprawdzić samemu w salonie.

                            [ Dodano: Wto 14 Lis, 06 14:26 ]
                            Nie wiem, może ciężko myślę, ale coś mi się nie zgadza.
                            Nowa Octavia Ice+ kosztuje w tej chwili 52560 + metalik.
                            Wiadomo, że przy zakupie nowej jeszcze coś wyszarpiesz.
                            A dealer chce sprzedać testową, w przyszłym roku za 48000 zł? :shock: :shock: :shock:
                            Bez komentarza.

                            [ Dodano: Wto 14 Lis, 06 14:28 ]
                            Nie mogę się jednak powstrzymać: czy ten dealer robi sobie jaja?

                            Komentarz

                            • pelikan
                              Classic
                              • 2006
                              • 11

                              #15
                              Miesiąc temu kupiłem O1 kombi Ice+ z silnikiem 1,6 z metalkiem, alarmem, bagażnikiem alu i zapłaciłem 56 tys (gołe auto 54 tys). 48 tys za auto demonstarcyjne z poprzedniego roku wydaje mi się trochę dużo.
                              Co do spalania.... no cóż silniki VW nie należa do najoszczędniejszych. Przejechałem nią do tej pory 2600 km i spalanie na kompie z całego przebiegu mam 8,2 l/100 km, w mieście trzeba się liczyć z 9-9,5 l, a na trasie wszystko zależy od stylu jazdy - bez problemu można uzyskać 6,5 l. Wcześniej jeździłem trochę megane classic z silnikiem 1,4 98 KM i skoda wydaje mi się dynamiczniejsza ale napewno bardziej paliwożerna.
                              Po za tym to naprawde ŚWIETNE auto zwłaszcza w kombi. Super sprawą byłby diesel ale wiadomo...
                              Pozdr

                              Komentarz

                              • Highspeed
                                Rider
                                • 2006
                                • 298

                                #16
                                Artooro - Kaszana ma racje. 48 to za duużo skoro za 52 jest nówka sztuka nie śmigana. Poza tym - poczekaj jeszcze może z 2 miechy to będą wyprzedaże rocznika 2006 - też conieco będzie można pewno urwać. Ja mam spalanie ok 8 literów/100 km na dojazdach do roboty (10 km, 6 miasto+ 4 "trasa"). Robię ok 14-16 tys rocznie. Wybrałem Pb bo na ON nie miałem kasy - poza tym - 10 tys to duzo a robię głównie miasto... choć jak napisał Ziomal - większa jest frajda z TDI i idzie go zawirusować ;-) a beznyny nie idzie.
                                nawigację mam - ram pa pa pa pam

                                Komentarz


                                • #17
                                  Coz pozostaje czekać do wiosny, a jak przyjdzie co do czego - probować wydrzeć co się tylko da co do extrasów to nie ma w niej za wiele - lakier metalic (chyba beż cappucino), audio (koń by się uśmiał - kasetowy magnetofon) i jakaś gumiasta wykładzina bagażnika.. mam nadzieje że będzie można ponegocjować jeszcze cenę zwłaszcza, że powinno im zostać O1 '2006 w przyszłym roku i może cennikowo też spuszczą z tonu.
                                  PS. zmartwiliście mnie tą wiadomością, że O1 ma jeszcze mniej miejsca z tyłu niż moja Megi (tylko czy wzięliście pod uwagę, że ja jeżdżę Megane 1? ) - fakt, że jeżdżę 80% sam, 15% we dwójkę i może 5% w ponad 3 osoby.. ale jest to jednak wada
                                  Co do zalet TDI - nie musicie mnie przekonywać - gdy jeżdżę Octą mojej dziewczyny w (TDI105) to banan sam wychodzi na usta przy wciskaniu gazu..

                                  [ Dodano: Wto 14 Lis, 06 16:06 ]
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  a jaka jest cena katalogowa tej wersji ICE PLUS(bo jakos na stronie takiej nie widze)??
                                  masz moze dokladna specyfikacje wyposazenia?? climatronic.. ale co jeszcze??
                                  rozumiem, ze to jest rocznik 2006
                                  tutaj jest link co specyfikacji tej wersji. Z lakierem i radiem kosztuje ok 55160zł

                                  Komentarz

                                  • paf
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 3140

                                    #18
                                    Artooro, wiesz co co do tego miejsca z tyłu to zdecydowanie jest sprawa delikatna. To że jest dośc mało miejsca bo większość poszła na bagażnik to fakt ale. To bardzo zależy jakie osoby z tyłu siedzą i jakie mają podejście. Moja żona ma 170 cm wzrostu jeździ od ponad roku z tyłu (z dzieckiem) i nigdy nie narzekała że jest jej niewygodnie. A co lepsze jeździ za mną a ja jestem mocno odchylony do tyłu.

                                    Przy takim rozkładzie procentowym jeżdżenia jak podałeś to miejsce z tyłu O1 jest IMO bardzo mało ważnym parametrem. Pewnie że więcej by mogło być ale nie jest to limuzyna do wożenia prezesów

                                    Ja mimo najszczerszych chęci nie mogę się wkurzyć na mało miejsca z tyłu.... no nie mogę

                                    dlatego zawsze patrz przez pryzmat własnych odczuć bo tu warto...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie inwestuj w O1 z tak ubogim wypasem i tak słabieńkim silnikiem...

                                      Jak już zdecydujesz się inwestowoać w tą bądź co bądź leciwą konstrukcję.... to tylko w jedynie słuszne wersje: TDI 130KM lub 1.8T.

                                      Za tą kwotę możesz rozejrzeć się za samochodem z drugiej ręki... ale młodym i dobrze wypasionym. Inaczej po niedługim okresie nie będziesz z niej zadowolony... a same niskie koszty exploatacji, tanie części to nie wszysto.

                                      Do samochodu powinno się z przyjemnościa wsiadać a nie z musu....

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bezduszny
                                        Za tą kwotę możesz rozejrzeć się za samochodem z drugiej ręki... ale młodym i dobrze wypasionym. Inaczej po niedługim okresie nie będziesz z niej zadowolony... a same niskie koszty exploatacji, tanie części to nie wszysto.

                                        Do samochodu powinno się z przyjemnościa wsiadać a nie z musu....
                                        dokladnie tak, poza tym cena wydaje mi sie troche przesadzona, dwulatki TDI z full wypasem schodza ponizej tych 48 :idea:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • eR_
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 411

                                          #21
                                          Jeśli chodzi o kupowanie aut z roku poprzedniego to:
                                          Bylem na samym początku stycznia 2006 coby się zorientować (oglądałem o1 tdi) :!:
                                          i co, nic ciekawego już nie było. Wybór liftback - tylko białe, (combi nie pamiętam), można było kupić o1 sport. Teraz ciesze się że nie kupiłem, bo moim zdaniem nic tam ciekawego niema. Jak myślisz o aucie z roku 2006 to musisz już teraz się za to zabierać :!:
                                          Ciekawe kiedy skończą produkcję o1, bo jeśli będą produkować kolejny 2007 rok to może czekaj do czerwca/lipca jak będą wprowadzać model rocznikowy 2008 (wtedy mozesz zyskać te 4000 a i auto będzie nowe :idea: . No i pogadaj z kolega Zoltar z Gdańska - może coś się jeszcze uda wyrwać 8) . (chyba że nie chce ci się jechać za daleko po auto).
                                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            #22
                                            Moim zdaniem nie warto już inwestować w starą octavie

                                            U dealera widziałem nową O2 z silnikiem 1.6 w wersji classic i z klimą .
                                            Auto było do nabycia na tą chwile za 60 tyś, więc myśle że kupowanie używki w cenie 48 nie ma sensu.
                                            Stary model octavi bedzie dużo bardziej tracił na wartości niż nowy
                                            A pozatym dużo wad ( mało miejsca) już odpada.

                                            Auta testowe są przez wszystkich katowane.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • eR_
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 411

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              O2 z silnikiem 1.6 w wersji classic i z klimą
                                              IMHO dobra opcja :idea:
                                              Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                              Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Może i dobra... ale to będzie dalej bidny, goły i słabieńki samochodzik... tyle ze z lepszym zawieszeniem i większą ilością miejsca.... niż O1

                                                Komentarz

                                                • eR_
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 411

                                                  #25
                                                  ale napewno lepsza niż o1 z podobnym silnikiem, a na o2 to i zniżki powinny być większe :idea: no i jak kolega powiedział to później w odsprzedaży za więcej pójdzie :!:
                                                  Jeden z kolegów kupił czarna wiec i kolorek lusterek był ten sam co autka 8)
                                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...